Dommelsch ondersteunt sp-actie op televisie - PromZ Vak

Dommelsch ondersteunt sp-actie op televisie

De nieuwste tv-commercial van Dommelsch roept consumenten op zes ”historische bierglazen” te bestellen. Op de glazen staan de beeldmerken die het biermerk in de afgelopen zeventig jaar heeft gevoerd. De actie ondersteunt de introductie van een nieuw, strakker Dommelsch-logo, dat teruggrijpt op een ontwerp uit 1952. De hoofdrol in de reclamefilm is voor de man die in een eerdere commercial het Dommelsch-logo op zijn arm liet tatoeëren, en nu tot zijn schrik ontdekt dat zijn tatoeage alweer verouderd is. Dommelsch is het derde grootste horecamerk op het gebied van bier, maar wil zich nadrukkelijker op de consumentenmarkt richten. ”Een actie met glazen ligt voor de hand”, aldus marketingmanager René Bergmans. ”Niet alleen kent de consument onze glazen vanuit de horeca, we hebben onlangs een innovatie op de markt gebracht, het stapelglas. Dat bevat een speciaal randje, waardoor opgestapelde glazen zich niet vacuüm kunnen zuigen.” Volgens Bergmans trok de actiesite in de eerste maand 90.000 bezoekers en werden er tienduizend setjes van zes glazen besteld.