Een paar christelijke PLUS-franchisers konden de ‘Disco’s’ niet met hun geloof in overeenstemming brengen. Maar de rest van de PLUS-ondernemers is blij met de nieuwe spaaractie van de supermarktketen.
Volgens Hugo Munneke Smeets van Edison International (het bureau dat tekende voor de actie) zagen sommige PLUS-winkels in de eerste actieweek hun omzet met tien procent stijgen. Bij de actie, die tot eind juni loopt, krijgen klanten bij elke 15 euro aan boodschappen een muziekmuntje. Deze kunnen worden afgespeeld in een speciaal spelertje (te koop voor 1 euro). Er zijn 36 verschillende muntjes met muziek van K3 en Mega Mindy tot Robbie Williams, Coldplay, Lily Allen en Kylie Minogue.
Uitverkocht
Het succes van de actie blijkt ook uit het feit dat in veel supermarkten de spelers al na één week uitverkocht waren. ‘Dat is inderdaad jammer’, geeft Munneke Smeets toe, ‘maar PLUS heeft het overweldigende succes kennelijk iets te voorzichtig ingeschat.’ Er is een nieuwe zending spelers onderweg die vanaf deze week uitgeleverd wordt bij de supermarkten.
Wat verklaart het succes van de Disco-muntjes? Munneke Smeets: ‘We zijn erin geslaagd een nieuwe dimensie aan een spaaractie toe te voegen: muziek. De licentie met platenmaatschappij EMI is heel breed, zodat PLUS verschillende doelgroepen, van kinderen tot tieners, kan bereiken.’