Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen staat in the picture en daarmee de belangstelling voor joint promotions met goede doelen. Wie zo’n actie overweegt, heeft er vanaf april nog een keurmerk bij om te checken hoe het is gesteld met het goede doel van zijn keuze.Dit derde keurmerk is het KGD, Keurmerk voor Goede Doelen. Het KGD is het resultaat van een samenwerking tussen het Instituut voor Sponsoring en Fondsenwerving en de Stichting Nationale Goede Doelen Test. Het is de bedoeling dat goede doelen organisaties het nieuwe keurmerk vanaf april kunnen aanvragen. Optimaal presteren Het KGD wil vooral bevorderen dat goede doelen organisaties ‘behoorlijk inzicht geven in hun prestaties’ en dat zij ‘optimaal presteren’. De andere twee keurmerken zijn Keurmerk Goed Besteed, actief sinds 2005, dat zich vooral richt op de kleinere goede doelen in Nederland. Het oudste keurmerk voor goede doelen is de CBF-keur,een initiatief van het Centraal Bureau Fondsenwerving. De CBF-keur bestaat sinds 1996.