De return of Mr Jummy! - Promzvak

De return of Mr Jummy!

Uit de serie promotionele missers: een klassiek geval van een ‘te succesvolle’ premiumactie. De vraag is groter dan het aanbod. De premiums zijn op vóór het einde van de actie. De populaire knuffel Mr Jummy van Verkade’s Sultana overkwam dit lot. De return of Mr Jummy wordt in november verwacht.http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/12265594-mrjummy.jpgMr Jummy is de rood-wit geblokte handpop die in de commercials van Sultana symbool staat voor de knorrende maag die iets lekkers wil eten. Voor 3,99 euro en vier Sultana-actiezegels (van de verpakking) kon hij worden afgehaald bij de postkantoren. November De actie liep van 23 juni tot half oktober, maar half augustus waren de poppen al op. Op de site van Sultana valt te lezen dat men de actiezegels kan bewaren om ze begin november alsnog in te kunnen wisselen voor een Mr Jummy. WNF-lunchbox Nog een misser: de WNF-lunchbox (onderdeel van een landelijke actie van Douwe Egberts in samenwerking met het Wereld Natuurfonds ten behoeve van vijf bedreigde diersoorten) is niet meer leverbaar. Waarom is (nog) niet duidelijk. Op de site jungleshoppen.nl valt te lezen dat ‘door onvoorziene omstandigheden het niet mogelijk is om WNF-lunchboxen te leveren, wel is het mogelijk om de WNF-drinkbekers te verzamelen, zolang de voorraad strekt.’ Voorts meldt de site dat de lunchbox volkomen veilig is om te gebruiken. ‘Er zijn andere onvoorziene omstandigheden die ertoe hebben geleid dat we het artikelen niet (meer) kunnen leveren.’