Promotionele producten zijn veelzijdig, blijven lang in het bezit van de ontvanger, hebben een hoog bereik, genereren sympathie en zijn kostenefficiënter dan de meeste andere reclametools. De pr-machine van ASI (American Specialty Institute) ronkt weer op volle toeren!
Dit zijn namelijk uitkomsten van het onderzoek naar promotionele producten waarmee de ASI dit najaar naar buiten kwam. Ruim 7000 volwassenen in 21 grote steden wereldwijd werden ondervraagd: 12 steden in de VS, 3 in Canada en verder in Sydney, Parijs, Londen, Madrid, Rome en Berlijn.
Functioneel
Van de respondenten herinnert 80% zich het bedrijf dat het promotionele product heeft gegeven, 53% van de ontvangers denkt na het in ontvangst nemen van het product positiever over dit bedrijf. Gemiddeld blijven de producten bijna 7 maanden in bezit, en gaan ze vaak van hand tot hand. Ontvangers vinden het vooral belangrijk dat het product functioneel is, en attractief.
Goedkoop
Een promotioneel product kost 0,4 cent per contact – en dat is heel goedkoop vergeleken bij vele andere tools. Alleen radioreclame en online reclame zijn goedkoper, aldus de ASI. Uit het onderzoek blijkt dat schrijfwaren en t-shirts wereldwijd de meest gegeven producten zijn. Daarnaast zijn ook tassen, kalenders, caps en bureau-artikelen heel populair als promotionele producten.
Zie ook www.asicentral.com