De 'militaire operatie' van Mitsubishi Motors - Promzvak

De ‘militaire operatie’ van Mitsubishi Motors

Christel Keulers, product manager marketing & merchandise bij Mitsubishi Motors, heeft te maken met 34 landen in Europa en met bijna net zoveel uiteenlopende klantengroepen. Het complete traject van inkoop en de verkoop aan importeurs/dealers van de promotionele producten voor al die landen is bijkans een militaire operatie.

Het merk Mitsubishi Motors is in vrijwel ieder land anders gepositioneerd, wat o.a. heeft te maken met de natuur, cultuur, mentaliteit en wet- en regelgeving in de afzonderlijke landen.
Met zo’n omvangrijke en gedifferentieerde klantengroep moet het assortiment promotionele producten voldoen aan een grote gemene deler. Iedereen moet er iets in vinden wat hij leuk vindt en kan gebruiken. In zonnig Spanje heeft men meestal weinig aan een ijskrabber, terwijl de Zweden en de Noren niet echt zitten te wachten op strandballen.

Alert
Het assortiment bestaat voornamelijk uit standaard producten, zo’n 200 verschillende items, ondergebracht in rubrieken als lifestyle, outdoor, business. Preferred supplier is Interimage, maar Keulers werkt graag met meer leveranciers. ‘Met wat competitie hou ik leveranciers alert. Want als merk moet je geen concessies hoeven doen, is mijn standpunt.’

Lees het complete interview met Christel Keulers in de komende PromZ Magazine nr 4.

Mitsubishi Motors merchandise