De kracht van klassiekers - Promzvak
De kracht van klassiekers

De kracht van klassiekers

De branche moet altijd op scherp staan als klassiekers weer in the picture staan. De Fabeltjeskrant is zo’n klassieker waar weer wat om te doen is. Een paar maanden gelden is er een bioscoopfilm uitgekomen rondom de Fabeltjeskrant en het Enge Dierenbos. Supermarktketen Plus heeft dat opgepakt.

Bij de supermarkt kan de klant tot en met 20 april sparen voor handpoppen van het legendarische tv-programma de Fabeltjeskrant, met bijbehorende poppenkast en voorleesboekjes. Vanaf het begin (eind jaren ’60) tot nu spreken de poppen van de Fabeltjeskrant kinderen aan, en hun ouders en grootouders die nog goede herinneringen hebben aan de tv-serie. Plus haakt daar met een spaaractie handig op in. Met een drie-generaties actie is succes meestal wel verzekerd.

600.000 poppen

Ruim 10 jaar geleden stond AH in het teken van de Fabeltjeskrant met een spaaractie met Fabeltjeskrant-figuren voor de merken Douwe Egberts, Senseo, Pickwick, Sanex, Prodent en Ambipur. In totaal ging het toen om 600.000 poppen die in China waren gemaakt. Interimage was destijds bij die actie betrokken, en nu ook bij de spaaractie van Plus.
Ook SpongeBob kan de komende tijd zeer waarschijnlijk weer rekenen op hernieuwde interesse.