De grote winnaars van de Night of the PromZ: Leverancier & Supplier van het Jaar 2025

Het was weer zo’n avond. Zo’n avond waarop de hele branche even stilstaat, maar tegelijk bruist van energie. Tijdens de Night of the PromZ, het feestelijke sluitstuk van de eerste beursdag van The Supplierdays, werden de prestigieuze prijzen voor Leverancier van het Jaar en Supplier of the Year 2025 uitgereikt. En geloof ons: de spanning was voelbaar tot het laatste moment.

Want deze awards gaan niet over mooie praatjes of toevallige gelukstreffers. Dit is erkenning vanuit de markt zelf: distributeurs, klanten, een vakjury – allemaal hadden ze een stem in wie zich een jaar lang dé topper van de branche mag noemen.

Leverancier van het Jaar 2025: België

– L’exsellent (1–5 medewerkers): een klein team, maar met een groot hart voor de branche. Persoonlijk, creatief en consistent – zo bouw je een ijzersterke reputatie op.
– Maximum Image (6–15 medewerkers): klantgericht, flexibel en precies groot genoeg om slagkracht te hebben, maar klein genoeg om dichtbij te blijven.
– Kick & Rush (>15 medewerkers): jarenlange ervaring, een breed productaanbod én oog voor kwaliteit. Een terechte winnaar in de categorie grote leveranciers.
En de publieksprijs? Die ging in België naar Pasco Business en Promogifts, het bedrijf dat z’n klanten duidelijk weet te enthousiasmeren.

Leverancier van het Jaar 2025: Nederland

– Amigo (1–5 medewerkers): klein maar krachtig, met korte lijnen en een persoonlijke aanpak.
– Hokra en ViveleDon (6–15 medewerkers): een ex aequo! Hokra blinkt uit in creatieve concepten en betrouwbaarheid, terwijl ViveleDon met een flinke dosis nuchterheid en creativiteit z’n klanten weet te overtuigen.
– BeGlobal (>15 medewerkers): groot, internationaal, maar altijd gericht op kwaliteit en innovatie.

De publieksprijs in Nederland ging naar Robitex, een naam die duidelijk een trouwe schare fans heeft opgebouwd.

Best Online Performance
En dan was er nog die belangrijke digitale prijs: Best Online Performance. Net als vorig jaar wist IGO Promo de titel binnen te slepen, met hun gebruiksvriendelijke website en ijzersterke online strategie.
De runners-up? Promo XL en PinkCube, twee bedrijven die bewezen dat digitalisering en klantbeleving steeds bepalender worden voor succes.

Supplier of the Year 2025:

Naast de Leverancier van het Jaar-verkiezing werden ook de Supplier of the Year 2025 awards uitgereikt – de Oscars van de promotionele productenbranche. Verdeeld over drie categorieën:

– Specialist: Winnaar: UMA | Runners-up: BIC Graphic en Moyu
– Multispecialist: Winnaar: Araco | Runners-up: Bosscher International en The Gift
– Generalist: Winnaar: PF Concept | Runners-up: XD Connects en Toppoint

De verschillen waren klein, de concurrentie moordend. Maar één ding is zeker: deze namen behoren tot de absolute top van de branche.

Waarom deze awards ertoe doen
Of je nu klein bent met korte lijnen of groot met een internationaal netwerk – een nominatie of overwinning hier betekent erkenning. Van klanten, van partners, van de hele markt. Het laat zien wie er écht het verschil maakt in een branche die draait op vertrouwen, innovatie en samenwerking. En zo werd de Night of the PromZ opnieuw een avond van feest, felicitaties en vooral… inspiratie voor het nieuwe jaar.

De foto’s van de Award uitreiking met alle winnaars komen binnenkort online…