Het bestuur van de branchevereniging PPP (Platform Promotional Products) heeft een Code of Conduct geformuleerd. Hierin staan gedragsregels voor professioneel en maatschappelijk verantwoord ondernemen voor bij het PPP aangesloten leveranciers van promotionele producten en relatiegeschenken.De Code of Conduct is geen juridisch stuk, maar bedoeld om in- en extern duidelijk te maken dat de promotionele productenbranche richtlijnen hanteert voor een correcte manier van zakendoen. De Code of Conduct wordt binnenkort aan alle PPP-leden verstuurd met het verzoek om deze ondertekend retour te sturen. MensenrechtenDe Gedragscode stelt o.m dat leden zich verplichten er naar te streven dat er uitsluitend wordt samengewerkt met bedrijven die geen gebruik maken van kinderarbeid en die de mensenrechten respecteren. De Code verlangt ook dat fabrikanten en leveranciers zich houden aan de hoogste normen van professionaliteit, ethiek en integriteit en alles in het werk stellen om volledige klanttevredenheid te realiseren.Bij het PPP zijn zo’n 170 distributeurs van promotionele producten en relatiegeschenken aangesloten en zo’n 120 fabrikanten/importeurs.