Clipper Interall lanceerde op 3 april haar groene rebranding. Het belangrijkste doel: een collectie met 80% duurzame relatiegeschenken in 2030.
Een jaar geleden werd het circulaire en duurzame Interall Group overgenomen door Clipper Gifts. Clipper Interall is daarmee de nieuwe sterke combinatie om meer impact te maken met relatiegeschenken van natuurlijke materialen en hergebruik op basis van reduce, re-use en recycle. “We kijken vooruit en zien hoe belangrijk circulariteit en duurzaamheid zijn. Wij willen onze impact gebruiken om de wereld van relatiegeschenken te verduurzamen. Dat doen we letterlijk met onze rebranding van magenta naar groen en operationeel met ons bedrijfsbrede project Grow,” vertelt Ruben van ‘t Loo, Brand Lead bij Clipper Interall.“We willen bijdragen aan een betere wereld en inspireren tot een brede evolutie. We gebruiken al afvalstromen van koffie, alternatieven zoals appel-leer en natuurlijke materialen zoals suikerriet en kurk voor promotionele producten zoals pennen, notitieboeken en koffiebekers met bedrukking. Daarvoor gaan we samenwerkingen aan met Europese merken met een groen verhaal. We vinden dat het nog duurzamer moet, dus daar werken we hard aan.”
Eind 2022 presenteerde het bedrijf al de samenwerking met GSES: het Global Sustainable Enterprise System. Dat systeem vormt een universele en wereldwijde duurzaamheidsstandaard, op basis van honderden duurzaamheidslabels en -normen voor fabrikanten, leveranciers en (eind)gebruikers. Het toont onafhankelijk de duurzaamheid van relatiegeschenken, promotionele producten en giveaways bij Clipper Interall in het assortiment.
Daarnaast is Clipper Interall FSC-gecertificeerd en wordt er hard gewerkt aan meer duurzame certificeringen. Het bedrijf verwacht die in de komende weken en maanden te presenteren.