Een opmerkelijke actie, de joint promotion tussen C1000 en Total. Bij C1000 kon de consument deze zomer sparen voor brandstof van Total. ‘Opmerkelijk? Dat is ook precies de bedoeling. Want wij willen de klant verrassen,’ aldus Han Sijl, bij C1000 o.a. verantwoordelijk voor actiecommunicatie.
Bij elke 10 euro aan boodschappen bij C1000 kreeg de klant een tankzegel. Een volle spaarkaart met 30 zegels was goed voor een gratis Happy Fuel Card, waarmee men ter waarde van 10 euro tot het eind van dit jaar kan tanken bij Total. De redemptie van deze actie lag rond de 50 procent, een resultaat waarbij deze actie onder de noemer ‘succesvol’ de boeken in is gegaan.
Toegevoegde waarde
‘Acties moeten toegevoegde waarde hebben. In deze tijd waarin het dagelijks leven duurder wordt, zijn acties waarmee je geld bespaart op je huishoudbudget zinvol, zeker voor alle gewone Nederlandse gezinnen. En die gewone gezinnen zijn onze doelgroep. Tien euro is een bedrag wat er in de meeste gezinnen echt toe doet,’ zegt Han Sijl.
In het komende nummer van PromZ Magazine vertellen Han Sijl en Jan Willem den Boer van Total over hun joint promotion.