In 2008 lanceerde winkelketen Bruna met succes voor het eerst een spaaractie met nijntjes die zich niet op kinderen richtte, maar op ‘de drie generaties’. En ook in 2010 wist Bruna met nijntjes de harten te raken van grootmoeders, moeders en dochters – een beproefd trio voor dit soort grootschalige acties.Karin Melissen, hoofd marketing en communicatie bij Bruna: Door nijntje uit de kindersfeer te halen en te richten op de drie generaties, werd de actie geschikt voor onze brede groep klanten.’ Budget concentreren ‘Voorheen voerden we verschillende kleinere sales promotionacties per jaar. Het nadeel daarvan is dat je je budget versnippert en de acties minder zichtbaar zijn. Nu houden we één à twee grote acties per jaar. Zo hebben we de mogelijkheid het budget te concentreren waardoor we ook de actie in één keer landelijk bekend kunnen maken. oorlopig gaan we dan ook door op deze weg. We kiezen voor consistentie in beleid en beeld. We veranderen niet, we vernieuwen wel, aldus Melissen. De complete case over de nijntjes vindt u in PromZ Magazine nr 3, die begin september uitkomt.Karin Melissen