Binnenkort komt PromZ Vak weer met het grote branche onderzoek, uitgevoerd door het bureau OneQuestion. Tijd om alvast een tipje van de sluier op te lichten. Laten we beginnen met datgene waar iedereen natuurlijk in geïnteresseerd is: de verkoopontwikkeling. Gemiddeld genomen rapporteren distributeurs in 2023 een omzetplus van 6,3%. Vorig jaar was de omzetgroei nog gemiddeld bijna 16%, en dat gold ook voor 2021, toen de omzetterugval door corona van 2020 werd goedgemaakt. We zien […]
MoPA: Museum voor Promotionele artikelen tijdens PSI
Cybergroup International opent samen met de PSI een Museum voor Promotionele Artikelen. Deze pop-up tentoonstelling die op 170 vierkante meter plaatsvindt nodigt bezoekers uit een reis te maken door het verleden, heden en toekomst van promotionele artikelen. MoPA is te vinden in Hal 10 van de PSI. Onder het motto “Traditie ontmoet Transformatie” zullen elf tijdcapsules tonen hoe het promotionele product ontstond, waar het vandaan kwam, wat het oorspronkelijke doel was en hoe de toekomst […]
Prachtig kerstcadeau voor de branche: De wettelijk verplichte aansluiting bij het Bedrijfstakpensioenfonds MITT is van de baan!
In de afgelopen jaren zijn een aantal bedrijven binnen en buiten onze branche aangeschreven door het MITT met de mededeling dat hun activiteiten vallen onder de werkingssfeer van het bedrijfspensioenfonds en dat ze zich daarom verplicht moeten aansluiten. Dit houdt in dat er voortaan pensioenpremie betaald moet gaan worden aan dit bedrijfspensioenfonds, ongeacht of de werkgever al een pensioenvoorziening elders heeft ondergebracht. Dit heeft veelal dramatische financiële gevolgen. Lees alles hier nog eens terug. Branchevereniging […]
UNSER ERNEUERTES BRANDZ-OVERVIEW
Marken sind von großer Bedeutung für unsere Industrie. Sie sind erkennbar für den Empfänger, wecken Vertrauen und sind oft begehrter als markenlose Varianten. Möchten Sie wissen, bei welchem Lieferanten Sie welche Marken finden können? Dann schauen Sie schnell in unseren BrandZ-Overview. PromZ Vak bietet einen Markenüberblick mit direkten Links zu diesen Lieferanten, was das Finden des richtigen Werbepartners kinderleicht macht. […]
DE Leveranciersdagen HEISSEN JETZT THE SUPPLIERDAYS
De Leveranciersdagen werden fortan The Supplierdays heißen. Da wir uns als Messeorganisation zunehmend auf Nordeuropa konzentrieren (sowohl was Besucher als auch Aussteller angeht), ist dies ein logischer nächster Schritt. The Supplierdays finden 2024 am 4. und 5. September in der Expo Houten statt. Zum ersten Mal werden zwei Hallen mit Ausstellern gefüllt sein, was bedeutet, dass mehr als 250 Aussteller ihre Produkte und Dienstleistungen nordischen Händlern präsentieren werden. Bald wird die URL der Website angepasst […]