“Het begon in 2006 met een promotionele producten-zoekmachine voor de websites van distributeurs in combinatie met een uit Duitsland geïmporteerd order administratie pakket,” vertelt eigenaar Erwin Bakker. “Niet snel daarna hebben we ons volledig gericht op de ontwikkeling van ons eigen online ERP systeem ‘Promotional Office’ genaamd.” Bakker vervolgt: “Het bleek achteraf gezien de juist keuze te zijn. In het begin concentreerden we ons uitsluitend op de Benelux-markt, maar sinds 2010 begonnen ook Duitstalige distributeurs […]
Lisette Hoencamp van Compacon naar keiretsu europe
Na 18 jaar stapt Lisette Hoencamp over van Compacon naar keiretsu europe. Hoencamp heeft bij Compacon eerst gewerkt in de rol van accountmanager, later op inkoop en sourcing. Per 1 september gaat ze naar keiretsu europe, waar ze medewerkers gaat coachen, trainen en opleiden, aldus keiretsu. Compacon gaat de functie van Hoencamp invullen met een nieuwe kracht om inkoop en sourcing naar ‘ the next level’ te brengen, aldus Ton Löbker van Compacon. […]
Het begrip ‘relatiegeschenk’ devalueert
Als iets de promotionele productenmarkt kenmerkt is het wel de grote variëteit aan produc-ten, geefmomenten, doelgroepen en daarmee ook de doelstellingen die de eindklant met de inzet van het product wil bereiken. Eén en hetzelfde product kan zelfs worden ingezet om verschillende doelen na te streven. https://promzvak.nl/wp-content/uploads/flippingbook/PV-2018-02/HTML/38/ […]
Nominaties Suppliers en Leveranciers of the Year 2018 bekend
Deze week is bekend geworden welke suppliers, in de categorieën generalisten en specialisten, zijn genomineerd voor de award Supplier of the Year 2018. Hetzelfde geldt voor 15 full service en 10 online distributeurs (die we in PromZ Magazine ‘leveranciers’ noemen.) De bijbehorende vakprijzen (Beste Leverancier van het Jaar 2018 c.q. Best Online Performance 2018) worden, net als de awards voor de suppliers, uitgereikt op 4 september tijdens de Night of the PromZ, het feestelijke diner […]
2018: optimisme troef!
Tegen het eind van 2017 dachten distributeurs voor dat jaar een omzetgroei van maar liefst 14,9% te gaan behalen, maar dat bleek toch veel te optimistisch, nu de definitieve cijfers over 2017 bekend zijn. Het is uiteindelijk 9,3% geworden. Hopelijk hebben distributeurs niet al te rooskleurige groeiplannen gebaseerd op die bijna 15%… Dit is één van de uitkomsten van de Tussenmeting, het in april 2018 gehouden onderzoek onder distributeurs in Nederland door onderzoekbureau One Question […]