Toppoint (de nieuwe naam voor Lensen Toppoint) houdt open huis op 5 april in zijn nieuwe onderkomen in Hengelo. Na een periode met vele investeringen, verandering van huisstijl, implementatie van een nieuw ERP‑systeem en de presentatie van unieke merken, sluit het 90-jarige Toppoint deze periode af met de verhuizing van het hoofdkantoor. De nieuwe locatie is in het monumentale Hazemeijer fabriekscomplex, F. Hazemeijerstraat 400, 7555 RJ Hengelo. Toppoint houdt open huis op vrijdag 5 april […]
Gezocht: originaliteit, creativiteit en lef.
Enerzijds komt de omzetgroei voort uit hogere budget-ten voor promotionele producten bij de opdrachtgevers. Anderzijds hebben distributeurs zich de laatste jaren ook ingezet om nieuwe klanten te werven. Uit de diverse onder-zoeken van PromZ Vak blijkt dat ze daar vrij succesvol in zijn (zie tabel 1). De groei in aantal klanten is echter beduidend groter dan de groei van het gemiddelde orderbedrag. En kleine(re) orders, zeker als het om te bedrukken producten gaat, betekenen dat […]
De kracht van klassiekers
De branche moet altijd op scherp staan als klassiekers weer in the picture staan. De Fabeltjeskrant is zo’n klassieker waar weer wat om te doen is. Een paar maanden gelden is er een bioscoopfilm uitgekomen rondom de Fabeltjeskrant en het Enge Dierenbos. Supermarktketen Plus heeft dat opgepakt. Bij de supermarkt kan de klant tot en met 20 april sparen voor handpoppen van het legendarische tv-programma de Fabeltjeskrant, met bijbehorende poppenkast en voorleesboekjes. Vanaf het begin […]
‘Het is lastiger dan ik zou willen’
Xindao presenteerde zo’n vijf jaar geleden Vision 2020, een ambitieuze strategie gericht op duurzaamheid. Intussen is het al 2019. Het lijkt stil rond Xindao’s plan. Ceo Albert van der Veen van Xindao erkent dat de weg naar sustainability lastiger is dan gedacht, maar zegt dat de organisatie achter de schermen hard doorwerkt. “Duurzame materialen hebben een prijs. Daardoor kan een gift-item soms lastiger verkoopbaar zijn. Dan heeft het alsnog weinig waarde – als die duurzame […]
Nieuw: Alledaags Geluk
Een jaar geleden kwam Alledaags Geluk op de markt, een onderneming die zich met promotionele producten en eindejaarsgeschenken o.a. richt op distributeurs. Alledaags Geluk is een initiatief van Petra Onverwacht en Brigitte Joosten. Motto van de twee oprichtsters is dat zij geloven dat alledaags geluk is weggelegd voor iedereen, omdat het grote geluk juist in de kleine dingen zit. Ze ontwikkelen producten om mensen met een andere blik naar het leven van alledag te laten […]