Ex-Gemaco-medewerkers Didier Cortois, Julie Cluydts en Sven Mariën stappen na tien jaar opnieuw voluit in de sector van promotionele producten en business gifts. Tien jaar geleden namen zij afscheid van Gemaco om andere activiteiten te ontplooien, maar nu keren ze terug naar hun ‘roots’ met Madlion (Mad Lion – gekke leeuw). Gemaco werd in 1973 opgezet door de grootvader, vader en oom van Didier Cortois. Cortois stapte in de jaren negentig in het bedrijf en […]
Meer organic cotton verkocht dan geproduceerd
We horen deze geluiden natuurlijk langer. Bij gerecycled PET is hetzelfde aan de hand. Ergens klopt er dus iets niet. The New York Times publiceerde recentelijk een artikel over organic cotton en de moeilijkheid bij certificering ervan. In India, waar de helft van al dat organische katoen vandaan komt, is er enorm veel fraude waar het gaat om certificering. De kans dat je organisch katoenen shirtje niet zo ‘organisch’ is, blijkt levensgroot. Reden voor merken […]
MKB Fonds heeft deelname in The Gift en Tastemakers
Vanaf november 2020 participeert het MKB Fonds in Tastemakers. In The Gift had de participatiemaatschappij al sinds 2019 een deelname. Op de eigen site van het MKB fonds verwoord men de deelname in Tastemakers als volgt: “Tastemakers is een add-on van participatie The Gift. The Gift is een leverancier van non-food consumentenartikelen aan de kerstpakketten- en relatiegeschenkenhandel. Door samen te gaan kunnen zij distributeurs bedienen met een compleet assortiment aan zowel food- als non-food consumentenartikelen, […]
Impliva sponsor Nederlandse paviljoen Expo 2020 in Dubai
Impliva heeft een speciale paraplu ontwikkeld ten behoeve van het Nederlandse paviljoen op de Expo 2020 in Dubai. Elke bezoeker van de tour door het Nederlandse paviljoen ontvangt deze paraplu waarop een projectie getoond wordt. Dit is een bijzonder spectaculaire ervaring. Bovendien is het een creatief gebruik van een paraplu voor een landenpresentatie van een land waarin we dit product maar al te vaak nodig hebben… Zie de volledige film van deze spectaculaire ervaring hier. […]
After Life x CALM: Hope is Everything
CALM (Campaign Against Living Miserably) werkte samen met Netflix voor de lancering van het derde en laatste seizoen van After Life. Deze serie onderzoekt de verschillende manieren waarop we allemaal omgaan met verdriet. Humor en drama zijn op een hele mooie manier verweven. “Ik denk dat het geen kwaad kan om taboeonderwerpen te bespreken – als we dat niet doen, blijven ze taboe omdat mensen bang zijn om erover te praten”, zegt bedenker van de […]