Bij Holland Casino gaat het om een gokje wagen en een beetje geluk. Maar in de marketing wordt weinig aan het toeval overgelaten. CRM-marketeer Tessa de Bree zet premiums in omdat ze aantoonbaar effectief zijn.
Tessa de Bree (foto): ‘Je zou kunnen denken: in een casino gaat het om groot geld – dat hoeft overigens helemaal niet – dus zullen ook cadeautjes wel erg duur moeten zijn. Maar dat is een misvatting. Premiums moeten creatief en goed verzorgd zijn, het prijskaartje is niet belangrijk. Ook give away’s van een euro kunnen werken. Als maar uit het premium spreekt dat Holland Casino er aandacht aan heeft besteed.’
Aandacht
‘Bij onze Chinese avonden geven we bijvoorbeeld een waaier weg. Op zich geen heel bijzonder product. Maar door de opvallende bedrukking krijgt het premium een eigen uitstraling. Loyaliteit creëren staat of valt met het geven van aandacht. Voor onze premiums geldt hetzelfde,’ aldus De Bree.
Meer over het premiumbeleid en de Europese aanbesteding voor premiumleveranciers die Holland Casino net heeft afgerond, leest u in PromZ Magazine die volgende week in de bus valt.