Biertje tappen in de supermarkt - Promzvak

Biertje tappen in de supermarkt

‘s Lands grootste bierbrouwer heeft een nieuw middel in de strijd gegooid om zijn bier te promoten: de Heineken Tap Challenge, een virtuele biertap plus een glas met sensoren. Als de Heineken Tap Challenge in Nederland aanslaat, wordt deze ook in de rest van de wereld gelanceerd.In tal van Nederlandse supermarkten komt de consument binnenkort de Heineken Tap Challenge tegen. Heineken heeft de virtuele tapdisplay ontwikkeld op basis van een innovatieve, multisensorische bewegingstechnologie. Door een interactief glas met sensoren onder de tap te houden en de taphendel over te halen, zien deelnemers in het scherm of zij een perfect biertje kunnen tappen. Op het beeldscherm is te zien hoe het glas volstroomt en hoe de verhouding is tussen schuim en bier. Partygeluiden De virtuele tappers wanen zich bij het winkelen op een feestje. Want uit de speakers van de Heineken Tap Challenge klinken partygeluiden en bij het inschenken is het geluid van het tappen van bier te horen. Als het biertje niet helemaal perfect is, krijgen de tappers tips om het volgende glas beter te tappen. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de Nederlandse bierliefhebbers vers tapbier en vooral de rituelen die hierbij horen, hoog waarderen. 47% van hen beschouwen tapbier als verser en dus als lekkerder. Zo’n 56% vindt het feit dat je zelf je biertje kunt tappen een van de beste dingen van het consumeren van tapbier thuis. Aangenomen mag worden dat de Tap Challenge ook tot doel heeft de verkoop van de BeerTender van Heineken te stimuleren.