Na de PSI en twee edities van de PromZ Product Première ben ik wel weer even suf geluld. Eén van de meest gehoorde uitspraken is – net als voorgaande jaren trouwens – “ik zie zo weinig nieuwe producten”. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar vaak heb ik de neiging mee te gaan in dat negatieve sentiment. Tot ik erachter kwam dat wat wij als vakidioten vinden eigenlijk helemaal niet zo belangrijk is. Wat echt belangrijk is, is wat die eindklant ervan vindt. En ondanks dat bijna niemand (ook wij niet als organisator van de PromZ product Première) eindklanten toestaat op de beurs, heb ik er toch een aantal gezien en gesproken. Wat blijkt? Een product dat wij ‘al jaren’ kennen, hoeft bij een eindklant helemaal nog niet bekend te zijn. Ze raken echt geïnspireerd om bepaalde producten in te zetten bij bepaalde acties. Een extra reden om als distributeur weer met een frisse blik een beurs af te struinen. Niet met de gedachte ‘wat is er nieuw voor mij’, maar vanuit de gedachte ‘wat zou er nieuw kunnen zijn voor mijn klant en voor die marketingactie van mijn klant’. Wedden dat er additionele business uit voortkomt? Het inspireerde mij in ieder geval om eens goed na te denken over hoe ook wij als uitgever die eindklant om een andere manier kunnen inspireren om promotionele producten in te zetten. Daar laten ik binnenkort meer over weten. Hier een paar producten die mij op de beurzen zijn opgevallen (binnenkort in PromZ Vak meer). Wil je weten waar ze vandaan komen of heb je een goed idee om eindklanten te inspireren meer promotionele producten in te zetten? Neem dan vooral contact met me op.