Beloningssystemen wetenschappelijk onderbouwd - PromZ Vak

Beloningssystemen wetenschappelijk onderbouwd

Touch Incentive Marketing en bijzonder hoogleraar sales- en accountmanagement professor Willem Verbeke (Professional Capital/ Erasmus Universiteit Rotterdam) zijn een samenwerking aangegaan om wetenschappelijke kennis op het gebied van beloningssystemen te koppelen aan de loyaliteits- en incentiveprogramma´s die Touch Incentive Marketing toepast voor bedrijven als Heineken, Coca-Cola en KPN.’De vraag die bij vele ondernemingen constant rijst is of incentive programma´s de gewenste resultaten bereiken,’ aldus Dennis van den Berg van het in Barendrecht gevestigde Touch Incentive Marketing. Effectiever’Is er kans op irritatie, incentive-moeheid of interne verdeeldheid onder werknemers? Door continue kennisontwikkeling met een team van beloningsexperts en econometristen vanuit de Erasmus Universiteit kunnen we deze vragen nu nauwkeurig beantwoorden en daardoor beloningssystemen effectiever implementeren. Het onderzoeksteam heeft op dit gebied veel jaren ervaring binnen verschillende bedrijfstakken.’ In de volgende PromZ Magazine komen Verbeke en Van den Berg uitgebreid aan het woord over hun samenwerking.