Waar Nederland wordt overspoeld met retro-acties met Wuppies, Fabeltjeskrant-poppen en Smurfen, krijgt de rest van de wereld Lucky Luke over zich heen. Dankzij België.http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/90053167-luckyluuk.jpgStripcowboy Lucky Luke – en andere Belgische iconen – moet buitenlandse investeerders naar België lokken. De westernheld van de Belgische tekenaar Morris (Maurice de Bevere) speelt een hoofdrol in de campagne ”Only in Belgium”. De campagne wil de Belgische creativiteit aantonen. De campagne loopt op CNN, BBC World en in zakenkranten als de Financial Times. Bekijk de commercial op YouTubeInteresse voor licensing Al bijna een eeuw lang vallen marketeers terug op characters als garantie voor succes, schrijft Peter Strating in de rubriek ClassicZ in het nummer van PromZ Magazine dat eind deze maand verschijnt. ‘Zet een beroemd character in en hoge omzetscores lijken een zekere zaak. En in een tijd waarin snel scoren van levensbelang is, is het vaak veel interessanter te kijken naar bestaande characters waaraan we merken kunnen koppelen en waarmee we producten kunnen associëren om in relatief korte tijd een sterk extra toegevoegde waarde gevoel te realiseren. Dus zien we een enorme belangstelling voor "licensing", waarmee we in staat worden gesteld onze merknamen exclusief te koppelen aan characters, events, personen en andere zaken die garant staan voor een veel hoger aandachtsniveau bij consumenten.’ Hopelijk geldt voor de merknaam ‘België’ en de doelgroep ‘buitenlandse investeerders’ hetzelfde .http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/24387236-rss.jpgAbonneren via RSS