‘s Lands grootste bierbrouwer zet deze zomer in op een nieuw ‘muziek-premium’: de Heineken Cassettestick, een usb-stick in de vorm van een eighties cassettebandje met een opslagcapaciteit van 2GB. Het premium is verkrijgbaar in een actieverpakking met 6 blikjes Heineken.
Naast de Heineken Cassettestick kan men ook gratis 3 nummers, waarvan ten minste één unieke cover, downloaden via Heineken.nl. Steek de stick in de USB-poort van de computer, volg de aanwijzingen van de speciale software en men komt automatisch op Heineken.nl. De Heineken Cassettestick is verkrijgbaar in vijf genres met een typische jaren ’80-look: Pop, Disco, Rock, Motown en NL.
In 2007 introduceerde Heineken al de succesvolle Heineken Speakerkratjes (zie archief). De bierbrouwer verwacht dat deze zomerpromotie dat succes minimaal zal evenaren. De actieverpakking met de Cassettestick is voor 9,99 euro te koop bij vrijwel alle supermarkten.
Heineken.nl
Rob van Griensven, brandmanager Heineken, ziet deze promotie als een logische combinatie met Heineken en zijn muziekactiviteiten. ‘Heineken en muziek zijn al jaren onlosmakelijk met elkaar verbonden, vooral via sponsoring van festivals en ook de Heineken Music Hall. Sinds kort kun je via het nieuwe Heineken.nl je muziek downloaden, CD’s bestellen, tickets kopen en bijzondere privileges verkrijgen, zoals meet & greets met je favoriete artiest of VIP-toegang tot concerten en clubs.’
TopPop-tijdperk
De Heineken Cassettestick wordt gepromoot met onder andere een tv-commercial waarin het geknoei met het ouderwetse cassettebandje uit de jaren ’80 wordt afgezet tegen het gebruiksgemak van de moderne USB-stick. De commercial bevat bovendien een vertrouwde stem voor wie uit het TopPop-tijdperk afkomstig is: Ad Visser prijst in de commercial de Heineken Cassettestick aan.