Amstel gaat voor typische mannengadgets - PromZ Vak

Amstel gaat voor typische mannengadgets

Amstel staat al meer dan 140 jaar voor saamhorigheid en voorál voor vriendschap. Amstel richt zich op de ‘no-nonsens man’, met typische mannengadgets als de BierBQ, het Voetbalkrat en de BarBQ. Met het muziekplatform Vrienden van Amstel Live heeft Amstel al vijftien jaar goud in handen.

In PromZ Magazine nr 1, die binnenkort uitkomt, vertelt senior brandmanager Meike Dijkstra over wat Amstel doet op het gebied van (premium)promoties. Ook de promotiehistorie, waaronder met vakprijzen bekroonde premiumacties, van Amstel wordt beschreven.

Bierglazen
Meike Dijkstra constateert dat glaswerk onverminderd populaire spaaritems zijn. Consumenten kunnen ze ook bestellen in de webshop. ‘Het verrast mij ook steeds weer, maar mensen blijven het leuk vinden om glazen te verzamelen,’ zegt Dijkstra. ‘Voor ons is dat niet zozeer interessant in termen van omzet, maar meer als ondersteuning van het merk. Het kan de loyaliteit vergroten. Als mensen al bierglazen van Amstel in het keukenkastje hebben staan, geven ze misschien eerder de voorkeur aan Amstel dan aan een ander merk."

Bij het 140-jarig jubileum zette Amstel nog drie speciale glazen in als premium. Amstel heeft toen twee en een half keer het aantal kratten verkocht ten opzichte van de normale afzet.

amstel gadgets 2013