AH's bedrijfsleider toont ware gezicht - Promzvak

AH’s bedrijfsleider toont ware gezicht

De sympathieke bedrijfsleider van Albert Heijn, die we allemaal kennen van de tv-spots, is ‘ontmaskerd’. Harry Piekema was vorige week woensdag ‘in het echt’ te zien in het tv-programma Willem Wever, waarin een 10-jarige kijkertje wilde weten hoe tv-commercials worden gemaakt. Opvallend, want AH beschermt het imago van zijn bedrijfsleider al jarenlang.Sinds 2003 speelde Piekema de hoofdrol in bijna 40 AH-reclamespotjes. Daarmee is hij uitgegroeid tot een icoon van de retailreclame, te vergelijken met klassieke boegbeelden als Cora van Mora, Petje Pitamientje, Japie van King Corn en Martine Bijl van Hak. Zoals veel consumenten denken dat Cora ook daadwerkelijk bij de snackfabriek werkt, denkt een groot deel van Nederland dat Harry een AH-filiaal bestiert. Onderdeel van imago Albert Heijn wil ook graag dat het grote publiek denkt dat Piekema inderdaad bedrijfsleider is en niet weet dat hij in werkelijkheid een acteur is. Zo was contractueel vastgelegd dat Piekema geen interviews mag geven aan de media en is de 50-jarige acteur verder onzichtbaar voor het grote publiek. ‘De manager is een onderdeel van ons imago geworden. En daar gaan we voorzichtig mee om,’ aldus AH’s persvoorlichter Els van Dijk eerder in de Volkskrant. Het menselijke gezicht dat hij aan de marktleider geeft, wordt door sommige analisten zelfs gezien als een factor in de snelle groei van Albert Heijn de afgelopen jaren. bron: Distrifood                                           advertentie: