AH Welpies beste EK-promotie - Promzvak

AH Welpies beste EK-promotie

Nederland vond de Welpies-actie van Albert Heijn de beste EK-actie van 2008. Dit blijkt uit de Oranje Promotie Barometer van Trendbox en &Co Concepting.Samen met Trendbox heeft &Co Concepting alle grote EK-promoties bij de consument onderzocht op bekendheid, aantrekkelijkheid, sympathie, passendheid bij het merk en deelnamebereidheid. De Welpies-actie scoorde een bekendheid van 95 procent en een deelnamebereidheid van 45 procent. Ook op de overige aspecten scoorden de Welpies hoger dan de 21 andere onderzochte acties. Heineken De Trom-Pet-actie van Heineken eindigde op de tweede plaats. Heineken versloeg hiermee alle andere biermerken die met oranje premiums op de markt kwamen. De peanutbal van M&M wist de derde plaats te bemachtigen. Winkelketen Blokker scoorde met zijn Brulshirt een vierde plaats. Vijfde werd de oranje Nederlamp van Nuon, zesde werd het EK VIP-arrangement van BCC, op de zevende plaats eindigde TNT met de Oranje postzegelsetjes, achtste werd Mora met de Aufwiederschnitzels, negende werd Expert met de garantie tot het EK 2012 en op de tiende plaats eindigde Super de Boer met de miniatuur voetballers. http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/4271990-ekacties.jpg