AH stapt over op dierenplaatjes - Promzvak

AH stapt over op dierenplaatjes

De voetbalplaatjes van AH zijn passé. De grootgrutter komt in samenwerking met het WNF met dierenkaartjes. ‘Wij willen onze klanten blijven verrassen met nieuwe acties,’ aldus AH.

De driejarige overeenkomst met de Eredivisie loopt deze zomer af en daarmee komt een eind aan de voetbalplaatjesacties en andere voetbalgerelateerde acties van AH.

Superdieren
Met de nieuwe actie, die 6 juni van start ging, kunnen kinderen bijzondere eigenschappen van dieren ontdekken. Ieder dier blinkt ergens in uit en is op zijn manier een Superdier, aldus de boodschap. Klanten krijgen bij elke 10 euro aan boodschappen een pakje met vier Superdierenkaartjes. De 204 Superdierenkaartjes kunnen worden verzameld in het Dierenverzamel- & doeboek. De 204 Superdierenkaartjes zijn verdeeld over 17 categorieën. 

De kaartjes bevatten een afbeelding, een weetje en een quizvraag over het dier. Daarnaast hebben alle dieren punten gekregen. Doordat de kaartjes verschillende waardes hebben kunnen er verschillende spelletjes mee gespeeld worden.

Klanten die lid willen worden van het WNF krijgen de eerste twee maanden lidmaatschap van Albert Heijn cadeau.

De Superdieren spaaractie komt voort uit het samenwerkingsverband tussen het Wereld Natuur Fonds en Albert Heijn. Albert Heijn werkt sinds 2007 samen met het Wereld Natuur Fonds om naar oplossingen te zoeken voor diverse duurzaamheidsvraagstukken.