Met 24 miljoen Welpies wil AH de komende weken een EK-hype gaan ontketenen. AH lanceert de aaibare mini-leeuwtjes aanstaande maandag in zijn ruim 700 supermarkten. De premiums zijn geleverd door Promocean, een partij waar AH vaker mee samenwerkt.
De Welpies, die verkrijgbaar zijn in de kleuren rood, wit, blauw en oranje, moet de verzamelwoede van de Wuppies tijdens het WK in 2006 overtreffen. De Welpies kunnen net als de Wuppies op het dashboard van auto’s op ramen en computers geplakt worden.
Klanten van Albert Heijn krijgen bij elke 15 euro aan boodschappen een Welpie cadeau. Aan elke Welpie zit een spaarstaart. Wie drie punten bijeen heeft gespaard kan een Welpie-cap kopen voor 3,99 euro of een Mega Welpie-knuffel voor 2,99 euro. AH to go en de AH.nl webwinkel doen ook mee aan de actie.
Internet
De Welpies maken volgende week ook hun entree op het internet. Via Windows Messenger Live kunnen kinderen de speciale Welpies icoontjes downloaden. Verder is er een Welpenlied en worden er ook een aantal ‘volwassen’ Welpies als pluchen dieren op de markt gebracht. Mocht Nederland de tweede ronde halen, dan zal AH de voorraden van de mini-leeuwtjes aanvullen.