AD zet zwaar in op klantbehoud - Promzvak

AD zet zwaar in op klantbehoud

Zoals bij alle ondernemingen kost het ook in krantenland veel meer om een nieuwe klant (lees: abonnee) te werven dan om een bestaande te behouden. Vroeger werkten er bij het AD (Algemeen Dagblad) zes mensen op de afdeling werving. Niemand hield zich echt bezig met behoud. Nu werken er evenveel op behoud als op werving – en dat is zeker in de krantenwereld niet gebruikelijk.http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/27539625-ad.jpgArno de Jong, directeur Lezersmarkt AD, en Monique Brand, manager behoud AD, lichten in de komende PromZ Magazine een recent gehouden behoudactie toe, die bestond uit een ‘upgrade’ en een ‘verwenactie’. Met de actie werden dus diverse ‘soorten’ abonnees benaderd via verschillende kanalen. Zo kan worden vastgesteld welke variant op welke doelgroep het meeste rendement oplevert en de grootste kans biedt op het lang(er) vasthouden van abonnees. Het AD-horloge speelde in alle varianten een belangrijke rol als premium. Het AD werkt voor een groot aantal van zijn premiumacties samen met Compacon.Lees volledige artikel (eerst inloggen)