Acties van Hertog Jan mogen niet "te marketingachtig" zijn - PromZ Vak

Acties van Hertog Jan mogen niet “te marketingachtig” zijn

Prijspromoties passen eigenlijk niet bij het imago van Hertog Jan, aldus Leon Broer, marketing manager bij Hertog Jan, het Sterkste Merk van het Jaar 2007 in de categorie ‘bier’.

Hertog Jan is een van de biermerken van Inbev Nederland. Marketing manager Leon Broer: ‘Zeker voor Hertog Jan willen we price off’s niet te vaak hanteren. Dat is weliswaar goed voor de consument en nog beter voor de retailer, maar niet voor de producent, want de marges voor de retailers blijven gelijk. Maar los daarvan past een price off niet bij het imago van Hertog Jan.’ 

In het hart 
De sales promotionacties van Hertog Jan willen de bierdrinker niet recht tussen de ogen raken, maar recht in het hart. Het mag allemaal niet ‘te marketingachtig’ overkomen. De campagne Ode aan de Herfst voor het bockbier van Hertog Jan is daarvan een goed voorbeeld. Leon Broer: ‘In die actie werd niet gepusht. We hebben de herfst gecommuniceerd en niet het bier en daarmee toch weer de associatie met het bockbier van Hertog Jan gelegd.’ 

Een uitgebreid interview met Leon Broer over het promotiebeleid van Hertog Jan vindt u in de PromZ Magazine nr. 2 2008.

http://dev.promz.nl/uploads/campaigner/images/24387236-rss.jpgAbonneren 
via RSS