8 trends in WK-acties - Promzvak

8 trends in WK-acties

Nog nooit eerder waren er zoveel oranje acties en startte het bedrijfsleven zo vroeg met zijn WK-acties. Dit blijkt uit het Oranje Barometer onderzoek, een initiatief van &Co concepting en Trendbox.De belangrijkste ontwikkelingen in EK- en WK oranje acties zijn: 1. Aantal WK/Oranje-promoties is dit WK groter dan vorige EK/WK’s. 2. In sommige markten zijn alle belangrijke aanbieders actief met oranje acties. 3. Oranje-acties worden steeds vroeger ingezet door bedrijven en organisaties. 4. Nieuwe trend: oranje-acties specifiek afgestemd op vrouwelijke fans bijvoorbeeld: Bavaria, Jillz. 5. Populair zijn WK-kleding premiums en toegangskaarten voor speciale oranje-events. 6. Bijna alle belangrijke supermarktketens haken in op het WK 2010 met spaaracties met characters. 7. Steeds vaker zien we bedrijven meerdere verschillende WK-activiteiten tegelijk houden. 8. Nieuwe ontwikkeling is dat goede doelen inhaken op het WK/Oranjegevoel bijvoorbeeld: SOS kinderdorpen, Maag Lever Darm Stichting.