Uw klanten letten in deze tijd erg op hun uitgaven. Hoe trekt u ze over de streep? Met behulp van aanbiedingen. Nieuw onderzoek wijst uit dat van alle producten die klanten in de supermarkt kopen zeker 35 procent niet gepland is, zo valt te lezen op bizz.nl.Uit onderzoek van het marktonderzoekbureau GfK Panel Services blijkt namelijk dat bijna 25 procent van de aankopen van klanten impulsmatig is. Vooral aanbiedingen halen mensen over om tóch dat product in het winkelwagentje te stallen. Volgens het onderzoeksbureau gaat het vooral om chocolade, gebak en bloemen, meldt bizz.nl. Dagelijkse producten Promoties spelen een kleinere rol bij de aankoop van ”dagelijkse” producten. De cijfers zijn supermarkt-afhankelijk. In Vomar-supermarkten verlaat bijna 50 procent de winkel met zaken die niet op het boodschappenlijstje stonden. In de Lidl gaat dit slechts om 12 procent. Volgens het onderzoek laten 44 procent van de Dekamarkt-klanten zich makkelijk verleiden en gaat het om 38 procent van de klanten bij Albert Heijn. Vrijdag is winkeldag En wat betreft de reclamefolder: maar liefst 90 procent van de ondervraagde consumenten zei de aanbiedingen van supermarkten in de media in de gaten te houden. Uit een eerder onderzoek kwam al naar voren dat vrijdag de winkeldag is.