3,3% meer premiumbudget in 2016 voor bedrijfsleven, blijkt uit PromZ Onderzoek - PromZ Vak

3,3% meer premiumbudget in 2016 voor bedrijfsleven, blijkt uit PromZ Onderzoek

Een jaar geleden verwachtte de gemiddelde opdrachtgever voor 2015 een stijging van het budget voor promotionele producten van 1,8%. Maar de werkelijke budgetstijging in 2015 blijkt 2,7% te zijn geweest. De verwachtingen voor 2016 zijn nog veel positiever. De gemiddelde opdrachtgever denkt eind 2015 dat zijn budget voor promotionele producten in 2016 met 3,3% zal stijgen.

Deze cijfers zijn afkomstig uit het jaarlijkse PromZ Magazine Opdrachtgeversonderzoek dat ook dit najaar werd uitgevoerd door onderzoekbureau One Question onder marketeers en inkopers van 233 Nederlandse bedrijven, overheden en non-profit organisaties die in 2015 promotionele producten inkochten.

Service
Een van de opvallendste conclusies uit het onderzoek is dat marketeers en inkopers een steeds breder eisenpakket aan hun distributeurs gaan stellen. Service wordt daarbij steeds belangrijker. Daar zullen de distributeurs steeds vaker op afgerekend worden.

Opdrachtgevers vinden de gedrukte catalogus en de webshop van distributeurs nog steeds de beste combinatie waar het gaat om oriƫntatie op en inkoop van promotionele producten.

Lees meer in de komende PromZ Magazine nr 4 (en het Distributeursonderzoek in PromZ Vak nr 4).