Hoewel het in deze moeilijke tijd zowel voor suppliers als voor distributors een hoop tijd en energie kost om promotionele producten te verkopen, is het 25-jarig LM Accessoires vast van plan te groeien. Vanzelfsprekend richt de Duitse supplier daarbij de blik niet in de laatste plaats op de Europese buurlanden.
Het Duitse LM Accessoires, gevestigd in Keulen, bestaat dit jaar 25 jaar. Het bedrijf wil de komende jaren verder groeien, en als het aan directeur Meinhard Mombauer ligt draagt Nederland substantieel bij aan die groei. ‘Keulen ligt dichter bij Amsterdam dan bij München of Hamburg.’
Vreemde discussie
Mombauer: ‘LM Accessoires levert alleen aan de tussenhandel, benadrukt Mombauer. Maar de vraag is hoe lang die situatie kan stand houden. ‘Het is een topic in onze branche, maar het is eigenlijk een vreemde discussie. Want hoeveel distributeurs kopen niet zelf in het Verre Oosten in? Naar mijn mening is een distributeur iemand die niet zelf importeert. Maar zo langzamerhand importeert zo’n 70 procent van onze klanten op eigen houtje. Dat zijn dus eigenlijk mijn concurrenten, die vinden dat ik als supplier oneerlijke concurrentie zou bedrijven door rechtstreeks aan eindklanten te leveren. Dat is krom. Where is my space in this chain?’
Lees meer in PromZ Vak nr 1, die met een paar dagen uitkomt.
Meinhard Mombauer