Sinds vorige week gaat Lipton door-to-door bij (in totaal) 200.000 huishoudens om de bewoners hun theeverpakking, aangebroken of niet, in te laten ruilen tegen twee pakjes thee van Lipton. De consument moet letterlijk de proef op de som nemen onder het actiethema ‘Proef en overtuig jezelf’.Mensen kunnen ook hun thee inruilen bij de Lipton-inruilbalie in een groot aantal winkelcentra. Bij die inruilpunten staat ook het Lipton Testcenter. Daarnaast worden er ook nog 3,4 miljoen samples verspreid via supermarkten en beurzen. Naar verluidt heeft Lipton-tea, een merk van Unilever, een marktaandeel van zo’n 10 procent. Marktleider Pickwick van Douwe Egberts heeft een marktaandeel van tegen de 55 procent. Irritatie door telemarketing Volgens deskundigen op het gebied van actiemarketing gaat het ouderwetse door to door-actiemechanisme een groei doormaken door de toenemende irritatie die telemarketing opwekt bij consumenten en de groter wordende bekendheid van het bel-me-niet register waar consumenten hun telefoonnummer kunnen laten blokkeren voor telefonische verkoop. advertentie: