AH in top-20 retailacties - Promzvak

AH in top-20 retailacties

Retailacties, en dan vooral die in supermarkten, doen het (weer) goed bij de consument. En dan hebben we het niet over platte kortingsacties, maar acties die wat meer om het lijf hebben, óók als het om prijsacties gaat. Fun is weer belangrijk. Vooral de acties van Albert Heijn vallen goed in de smaak.

Uit het Promotiebarometer onderzoek heeft PromZ Magazine een top-20 laten maken van de retailpromoties die hoog scoren op deelnamebereid bij de consument. De periode beslaat 2005 tot en met nu. Op nummer 1 en 2 staat Albert Heijn met zijn Jokers Actie. Op nummer 3 staat DA met ‘Scheur je korting’. 

Kortingstickers in trek
Zowel op traffic als op loyalty gerichte promoties staan vertegenwoordigd in de top-20 van retailacties. Kijken we naar actiemethode, dan zien we het fenomeen van zelf kortingstickers/labels aan producten hangen of plakken duidelijk op kop staan. De consument wil graag op deze manier naar de winkel worden getrokken. De volledige top-20 vindt u in nummer 2 van PromZ Magazine 2007.