PROMZ VAK 01-2024

28 Technolyt hoort met zusterbedrijf Technex tot de Way Group en heeft tot doel om ‘producten te leveren die net even slimmer zijn, net even beter doordacht dan concurrerende producten’. Voor alle producten geldt dat zij doordacht zijn, getest worden door ‘die-hard’ gebruikers en duurzaam zijn. Zeker ook voor de Gerber-producten geldt dat ze behalve van goede kwaliteit ook mooi en strak zijn vormgegeven. Bovendien zijn ze prima te customizen. Tezamen maakt dat de messen en multitools van dit merk heel interessant als relatiegeschenken. Brandmanager Silke Romain en B2B manager Olaf Sombroek vertellen daar meer over. Waar gaat de aandacht voor promotionele artikelen en relatiegeschenken van distributeurs en merken naar uit binnen jullie assortiment? Olaf Sombroek: “Tegenwoordig zijn merken vooral op zoek naar unieke cadeaus. Iets wat er gaaf uitziet en ook echt bruikbaar is. Voorheen werd vaker iets weggegeven wat ontvangers even leuk vonden maar al snel niet meer naar omkeken. Duurzaamheid speelt nu een grote rol in de Technolyt is gespecialiseerd in producten voor buitensport, sport & optische apparatuur. Het bedrijf vertegenwoordigt A-merken uit diverse landen die allemaal trendy zijn en staan voor functionaliteit en innovatie. Een daarvan is het Amerikaanse merk Gerber. Deze producent maakt mooi ogende messen en multitools van hoge kwaliteit. Door die twee eigenschappen is Gerber geknipt voor de promotionele markt. ‘HOGE KWALITEIT EN UITSTEKEND TE CUSTOMIZEN’ TECHNOLYT, LEVERANCIER VAN GERBER maatschappij en daarom willen merken graag iets geven wat kwalitatief goed is en lang meegaat. Vandaar dat wij ons als leverancier richten op A-merken en geen prullen aanbieden. De producten in ons aanbod zijn allemaal van goede kwaliteit en er zit een verhaal achter dat merkondersteunend werkt. De keuze voor bedrijven en distributeurs is bij ons daardoor heel breed en dat zien we ook terug in de aanvragen. De messen en multitools van Gerber leveren wij sinds 2020 en ook daarvoor zien we de interesse in de promotionele markt toenemen.” Hoe ziet de doelgroep voor Gerber producten eruit? Silke Romain: “In de Verenigde Staten is het een gerenommeerd merk dat onder meer provider is van messen en tools voor het Amerikaanse leger en de jacht. Momenteel legt Gerber de focus meer op de markt voor outdoor artikelen en ‘everyday carry’ producten. Daarom vind je de producten voor de geoefende buitenmens van dit merk onder andere terug in de winkels van A.S. Adventure en Bever. Gerber heeft daarnaast ook instapmateriaal voor DOOR WALLY CARTIGNY

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5