Tijdens de Europese Sales Promotion Awards die begin oktober werden uitgereikt in Brussel, is Nederland negen keer in de prijzen gevallen.
Drie keer goud, vier keer zilver en twee keer brons. Alleen Esprix-winnaars komen in aanmerking voor deze Europese prijzen (zie ook PromZ Magazine 2003, nr 2).Goud was er voor de b to b-campagne van bureau Doom & Dickson, voor de actie van O2 van TBWA/Direct Company en de Kangoo Safari Test van Renault en bureau Creative Force.Zilver was er voor de actie voor de kruidencarrousel van Silvo van bureau Comm'pass, de Witte Kerst-actie van Disneyland Parijs en bureau TBWA/Direct Company, de actie voor de '500 armste kinderen' in samenwerking met het blad Quote van Unicef en bureau TBWA/Direct Company, de Art Bag van Stop Aids Now en bureau De Combinatie van Factoren.Brons ging naar de Beugellamp-actie van Grolsch en bureau Draft Worldwide en de Toeslag-actie van Dutchtone en bureau Eigen Fabrikaat.Nederland werd de derde van Europa, achter koploper Groot-Brittannië met dertien awards en Ierland, dat elf onderscheidingen in de wacht sleepte.