Gratis Grolsch leidt tot irritatie - Promzvak

Gratis Grolsch leidt tot irritatie

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft kritiek op de bonnenactie van Grolsch. Directeur Lodewijk van der Grinten noemde de promotie ‘walgelijk’ en in strijd met de inspanningen van de horeca om alcoholgebruik onder jongeren terug te dringen.

Grolsch heeft een actie opgezet waarbij gasten van deelnemende Grolsch-cafés in augustus bonnen kunnen inleveren om twee biertjes voor de prijs van één te krijgen. De bonnen zijn verkrijgbaar bij sixpacks Grolsch in de supermarkt, en via Facebook. Woordvoerster Helen ter Huurne van Grolsch benadrukt tegen Out of Home Shops dat gasten minimaal achttien jaar moeten zijn en maar één keer per bezoek een bon mogen inleveren voor een extra gratis biertje.

Kroegbazen

De bierbrouwer wil met de actie juist de cafés weer vol laten lopen, zegt Ter Huurne. De promotie voldoet aan de regels van de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken, stelt ze.

KHN-directeur Van der Grinten zei dat hij al tientallen kroegbazen had gesproken die boos zijn over de actie. Grolsch reageert: ‘De ondernemers die wij spreken in de voorbereidende fase van de promotie zijn allemaal bijzonder positief. We dragen bij aan meer bezoeken in de horeca; voordelig voor de klant en voor de ondernemer.’