De BK Pannenactie van C1000 heeft veel meer respons opgeleverd dan verwacht. Om klanten niet teleur te stellen is de einddatum van de actie daarom verlengd tot en met zaterdag 11 augustus. Weer eens een bewijs dat kookgerei sinds jaren hoog eindigt in de lijst van favoriete premiums in spaaracties.
Uit diverse consumentenonderzoeken door de jaren heen komen (bad)handdoeken, theedoeken, glazen en pannen steeds weer als zeer gewild uit de bus. Shell heeft dat ooit als geen ander aan den lijve ondervonden. Toen Shell destijds stopte met het sparen voor (bad)handdoeken, wist de benzinemaatschappij niet hoe snel deze ‘fout’ hersteld moest worden, om alle hevig teleurgestelde spaarders weer op hun wenken te bedienen.
Een ander benzinemerk, BP, voert nu tot 3 oktober een glazenactie met bijbetaling: bij iedere tankbeurt of shopaankoop van tenminste 2,50 euro kan men voor 1 euro een glas aanschaffen. Hamburgerkoning McDonald’s heeft nu een spaaractie met unieke, gekleurde Coca-Cola glazen.
100.000 pannen meer
Consumenten konden bij C1000 14 weken lang sparen voor kook- en bakpannen van het merk BK. Verwacht werd dat er 1 miljoen pannen zouden worden weggegeven, maar het werden er ruim 100.000 meer. C1000 heeft daarom extra pannen besteld en de klanten in de gelegenheid gesteld hun volle spaarkaarten nog tot en met 11 augustus te verzilveren. Oorspronkelijk liep de actie tot half juli.
Loyaliteit
Consumenten kregen bij elke 5 euro aan boodschappen een C1000-pannenpunt. Daarnaast waren er wekelijks aanbiedingen waarbij extra punten verkrijgbaar waren. Met deze loyaliteitscampagne wilde C1000 zijn trouwe klanten belonen.
Meer omzet
De actie heeft de retailer geen windeieren gelegd. In het tweede kwartaal van 2007 heeft de actie geleid tot 2,6 procent meer omzet, liet Schuitema, het moederconcern van C1000, weten. De absolute omzetstijging van C1000 kwam in dit kwartaal op 1 procent, o.m. door een vermindering van het aantal filialen.