Albert Heijn stelt teleur met zijn WK-hamsters. Geen premiums met een wow-factor, niet creatief en erg laat in de tijd. Het lijkt erop dat de hamsters een B-keuze zijn, die de grootgrutter op het laatste moment in de strijd moest gooien.
Ook andere (vak)bladen zijn verbaasd over de WK-actie van onze grootgrutter. Volgens iedereen die er een beetje verstand van heeft – of denkt te hebben – is Jumbo met zijn juichpak van Roy Donders de grote winnaar. En dat is ook een prima actie, alhoewel wij altijd geleerd hebben dat je blundert als het premium voortijdig op is – maar dat is tegenwoordig niet erg meer, kennelijk. Sterker nog, men vindt het een bewijs van succes: de actie liep zo goed dat het bijbehorende premium eerder dan verwacht op is. Bijbestellen kan niet meer, jammer voor al die andere mensen met volle spaarkaarten en het tientje(!) dat de zak uitbrandt om het felbegeerde juichpak aan te kunnen schaffen. Maar mede hierdoor scoorde Jumbo nóg meer free publicity en dat telt zeker ook… Misschien is de schaarste toch bewust in scéne gezet om zo meer commotie teweeg te brengen?
Pruttig
En AH is nu net pas op de markt gekomen met die pruttige hamsters, gefabriceerd door Edison International. Je krijgt er een bij maar liefst 15 euro aan boodschappen! AH is niet bepaald goedkoop, maar 15 euro boodschappen is ook bij AH niet niks.
Maar is AH nou écht van plan te scoren met hamsters? Deze hamstertjes moeten het mislukken van de vorige EK-voetbalactie met de ‘mannen tegen de vrouwen’ doen vergeten? Pfff…
Daarom vragen we ons af of AH op het laatste moment met het overbekende concept van het sparen van beestjes moest komen? Met weer een premiumactie die wel erg op safe speelt, met ook weer een Hamsterlied en ruilmiddagen voor alle 23 gespaarde hamsters.