PromZ Vak 03-2018

2018 - nummer 3 - promzvak.nl 65 no t e z z Haptica Live:20 maart Met rond de 190 exposanten, voorbeel- den van international best practice en de winnaars van the Promotional Gift Award, wil WA Media op 20 maart 2019 weer een inspirerend Haptica Live neerzetten. Plaats van handeling is weer het World Conferende Center in Bonn. Meer info en voorregistreren: www.haptica-live.de Nieuwe ceo voor BPMA Jon Birrell is onlangs benoemd tot ceo van de BPMA (British Promotional Merchandise Association). De nieuwe man bij de Britse brancheorganisatie was hiervoor hoofd mar- keting van distributeur GeigerBTC. Hij is de opvolger van Gordon Glenister, die ruim 10 jaar bij de BPMA was betrokken . Vijf jaar PromoCat Tijdens De Leveranciersdagen 2018 in Houten heeft PromoCat zijn 5 jarig jubileum gevierd. Ter gelegenheid van het jubileum is er een aantal nieuwe producten zoals Mijn PromoCat (bedrijfs- voeringssoftware) en een partnerprogramma geïntroduceerd. Ook is de nieuwe website www.promocat.nl online gegaan. PromZ.live verhuist naar de creatieve hoofdstad PromZ.live, de vakbeurs voor actiemarketing en promotionele producten en diensten, verhuist in 2019 naar De Kromhouthal in Amsterdam. De twee voorgaande edities vonden plaats in Rotterdam Ahoy. Beursorganisator Het Portaal Uitgevers wil samen met de vaste kern van exposanten het event meer focussen op de marketeers die promotionele producten inzetten voor hun cam- pagnes. Om die doelgroep optimaal te bereiken en van dienst te zijn is Amsterdam een meer logische locatie. De Kromhouthal is gekozen vanwege de vele mogelijkheden die dit voormalig industriële complex biedt om een gevarieerd en spraakmakend live-event neer te zetten. Daarnaast is deze beurslocatie goed bereikbaar met openbaar vervoer en de auto. PromZ.live 2019 vindt plaats op 7 en 8 mei. Zie ook www.promz.live Nieuw: Distributor Village Op de komende vakbeurs PSI (8,9,10 januari 2019) komt het zogeheten Distributor Village. Hier kunnen dis- tributeurs niet alleen bezoekers ontmoeten van de PSI maar ook die van PromoTex Expo en viscom, beurzen die in 2019 voor het eerst gelijktijdig plaatsvinden met de PSI. Het paviljoen is gevestigd in het Marketing Innovations Forum, waar marketing experts uit de industrie en de retail bij elkaar komen. Hier kunnen zij op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden om de aan- dacht van de klant te trekken. Distributeurs kunnen op deze manier de meerwaarde van promotionele producten aan de bezoe- kers van PromoTex Expo en viscom tonen. Op de laatste beursdag kunnen zij hun klanten bovendien een rondleiding over de PSI geven en hen kennis laten maken met verschillende suppliers en hun producten. De PSI biedt standaard stands van 9, 12 of 16 vierkante meter aan, maar er is ook de mogelijkheid om op maat gemaakte stands te reserveren. Hans Poulis verwerft meerderheid aandelen IGC Int. CEO Hans Poulis heeft de meerderheid van de aandelen verkregen van IGC International (‘IGC’). IGC treedt op als contractpartner voor 52 bedrijven die actief zijn in de markt voor promotieproducten en relatiegeschenken. Voor de overname hadden deze bedrij- ven de meerderheid van de aandelen in handen. Poulis: “We willen onze groeistrategie versneld uitvoeren. De vraag naar duurzame mate- rialen in onze branche neemt in een hoog tempo toe, daarom investeren we de komende jaren fors in productinnovaties om aan die vraag te kunnen voldoen. Tegelijkertijd besteden bedrijven steeds meer productiewerkzaamheden uit en wij verwachten door te investeren in productiecapaciteit onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.” Multinationals IGC verzorgt voor multinationals zoals L’Oréal, Philips en Henkel de productie en wereldwijde distributie van promotieproducten, relatiegeschenken, consumentenproducten en merchan- dise. Het bedrijf is uitgegroeid van een coöperatie naar een wereldwijde contractpartner voor 52 aangesloten bedrijven die met 1.800 werknemers actief zijn in 46 landen. In 2011 is de samenwerking tussen de aangesloten bedrijven verder geïntensiveerd door niet alleen klanten maar ook leveranciers met elkaar te delen.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5