PromZ Vak 03-2018

z 2018 - nummer 3 - promzvak.nl 45 8 De Helmondse Plato Group (de groep waartoe Clipper, IGO, Compacon en het nieuwe Heroes of Print toe behoort) heeft Clipper nu duidelijk neergezet als supplier. Helmond, dat is Clipper. Helmond is het synoniem voor de activiteiten van supplier Clipper en de print- fabriek voor de producten van Clipper. Duidelijke suppliersrol voor Clipper TEKST: KARIN SCHAPER S ales en marketing van Clipper zijn nu echt losgekop- peld van de distributiemerken, met name van IGO. En tegelijkertijd put IGO niet enkel meer uit het Clipper- assortiment, waardoor IGO ook een breder aanbod krijgt en als het ware een nieuwe start maakt. Hoewel IGO verkoop nog wel in Helmond zit, is het bedrijf in het pand inmiddels gevestigd in een soort ondoordringbare ‘man cave’: als je niks met IGO van doen hebt, kom je er bij wijze van spreken niet binnen, legt Ron Boer (CCO Plato Group) uit. IGO marketing is sinds het begin van dit jaar al niet meer gevestigd in Helmond en wellicht gaat ook verkoop op termijn worden overgebracht naar een andere lokatie. Opgeschud IGO Post, zoals het bedrijf jaren heette na de oprichting in 1945, kreeg te maken met de spreekwoordelijke remmende voor- sprong. Een paar jaar geleden is, onder aanvoering van Boer, de ‘boel’ opgeschud, vernieuwd en klaar gemaakt voor de toekomst. Plato Group herstructureert organisatie Compacon, Heroes of Print en IGO – voluit IGO promo – moe- ten functioneren als distributeurs voor de diverse klantwensen bij deze bedrijven. Clipper is er om promotionele producten te importeren en zonodig te bedrukken en die te leveren aan de distributeurs, al dan niet horend bij de Plato Group. Boer: “Onder de nieuwe corporate naam Plato Group maken we nu duidelijk dat we met Clipper een importeur zijn die distributeurs bedient en dat we de drie internationaal opererende distributiemerken Compacon, IGO en Heroes of Print in huis hebben.” Plato Group wil een organisatie zijn die past in de keten zoals die nu in het overgrote deel van de Europese promotionele produc- tenindustrie is: je hebt suppliers en je hebt distributeurs, en die hebben hun eigen, gescheiden taken. Technologie Clipper heeft inmiddels ook zijn eigen Europese sales- en marketing organisatie, geleid door de nieuwe commercieel manager Ruben van ’t Loo, die o.a. eerder werkte bij Office Depot. Ron Boer Ruben van ‘t Loo

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5