PromZ Vak 03-2018
2018 - nummer 3 – promzvak.nl 39 z (advertentie) 9 Gewoon doen wat je al weet, dat maakt ’t verschil! Succes Zo maak je je voornemens dit keer wel tot een succes. Na elke training maken mensen voornemens. Ik haal mijn voldoening al lang niet meer uit het sturen van een factuur na een training. Ik word vooral blij als ik hoor wat mensen na een training voor elkaar krijgen. Dat geldt ook voor dit soort artikelen. Als ik hoor dat iemand daardoor op een goed idee kwam of iets in gang gezet heeft dat succes had, is mijn dag weer goed. Om voornemens tot een succesvol einde te brengen nog een paar tips: 1. Een cynische houding van ‘dat lukt in de praktijk toch niet’ is heel normaal en heeft als doel om je te beschermen tegen teleurstelling. Als je je maar een maand lang ergens op focust, zijn je verwachtin- gen niet al te hoog en heb je minder last van dat cynische stemmetje. 2. Denk terug aan je eerste successen. Ik vergeet de eerste opdrachten en klanten die ik binnenhaalde nooit. Waarom lukte dat toen ? Hoe zou je het nu doen? Wat deed je toen allemaal extra? 3. Spijt is nuttige informatie. Spijt vertelt niet alleen wat je verkeerd deed. Het is een uitstekend kompas om op te groeien. 4. Neem veel risico’s in jouw focusmaand. Dus in een maand van acqui- sitie bel je bedrijven die je eigenlijk nooit durfde te bellen. In de maand van aandacht geef je vaste klanten overvloedig veel aan- dacht. Het is maar een maand tenslotte. De volgende maand mag je weer gewoon doen. En wie weet, maak je in die focusmaand die grote klapper… 5. Doe het samen met iemand. Leer van elkaar, moedig elkaar aan, help elkaar, concurreer met elkaar en vier samen successen. Blijf vooral samen lachen. Heel veel succes en als je niemand hebt om je successen mee te delen: je mag me gerust bellen of mailen. Wim van der Mark is specialist op het gebied van copywriting, online marke- ting en commerciële communicatie. Hij is trainer, auteur, columnist, veelgevraagd spreker en consultant. Vanuit zijn bedrijf Dialoogtrainers.nl geeft hij praktische trai- ningen en presentaties rondom wijzigend kijk- lees- en koopgedrag. Boeken van Wim van der Mark zijn o.a. Marketing.com 4.0, Overtuigend & Interactief Schrijven en Een Hoger Rendement met uw Marketing Euro.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5