PromZ Vak 03-2018
z 2018 - nummer 3 - promzvak.nl 21 9 Vakprijzen 2018 voor suppliers en distributeurs (of het nu om suppliers richting distributeurs gaat of distributeurs richting eindklanten) zijn de toppers uit het vak? Zijn ze bereid anderen daarvan te laten meeprofiteren? Hoe profileren ze zich? Suppliers PF Concept ticks all the boxes. Men vond dat PF Concept in 2018 echt een supplier is geweest die het voor zijn klanten en het vak meer dan goed doet. Een supplier waar niemand omheen kan. Gedreven, enthousiast. Certificeringen, ondersteuning van klan- ten, nieuwe producten en nieuwe initiatieven, een bedrijf dat z’n zaakjes voor elkaar heeft en een bedrijf dat zich niet verstopt voor advies of commentaar op zaken die de branche betreffen. Men was het erover eens dat PF Concept dit jaar de award verdiende. Zo verdiende ook Intraco de award bij de specialisten: een bedrijf dat zich steeds meer concentreert op zijn core business, en ook niet bang is nieuwe initiatieven te nemen, iets wat nodig is om een bedrijf en een branche verder te brengen. De branche moet de creativiteit van Intraco, zeker vanwege de vaak innovatieve producten, prijzen. Een bedrijf dat ook veelvuldig werd genoemd was Interall, die de laatste tijd heel creatief en communicatief inzet op duurzaamheid: Interall is een goed voorbeeld hoe ver- nieuwing opvalt en waardering scoort. Daarover gesproken: Xindao blijft de partij die duurzaamheid jaren geleden als pionier met de gedurfde doelstelling ‘Vision 2020’ in de productenbran- che echt op de kaart zette. Ook was er lof voor de creativiteit en de stiptheid van leveren die Xindao aan de dag legt. Araco valt vooral op door zijn inzet en service voor zijn klanten, zo zei men. Distributeurs ‘Compacon heeft een breed scala aan klanten en creatieve, opval- lende producten, zowel standaard als custom made. Het is een bedrijf boordevol vakkennis en professionaliteit, en met name Ton Löbker is altijd bereid die kennis uit te dragen en te delen met (potentiële) klanten en media. Desgevraagd geeft hij zijn – ongezouten - mening over issues die het vak betreffen of komt hij met cases die de functionaliteit van promotionele producten illustreren. Compacon heeft voor velen een voorbeeldfunctie. Compacon heeft het aangedurfd op te gaan in de Plato Groep en daar de mogelijkheid gekregen en aangegrepen om in korte tijd uit te breiden naar meerdere Europese landen, om zo meerdere grote internationale klanten te bedienen,’ aldus de jury. Over Maxilia , dat voor de tweede achtereenvolgende keer de prijs voor Best Online Performance won, zei de jury: ‘Maxilia is na een aantal jaren, helemaal on track. Men vindt dat Maxilia een vriendelijke, overzichtelijke site heeft, de producten goed vindbaar zijn, professioneel te werk gaat en gedreven mensen in dienst heeft die beschikken over de nodige dosis vakkennis. Maxilia weet klanten aan zich te binden, en dat is echt een groot compliment voor een online leverancier.’ Eervolle vermeldingen De jury: ‘IGO , groot geworden door de verkoop van promotionele producten via zijn catalogus, bewijst ook z’n mannetje te staan in online verkoop. Men heeft lof voor het gebruiks- en bestelge- mak via de site, telefoon, mail of chat. IGO (voorheen IGO Post) is online een toonaangevende speler in de branche. Wel jammer dat IGO.nl of IGO.com niet de domeinnaam is.’ De jury: ‘Multigift was één van de eerste serieuze online partijen en vervult als zodanig in de promotionele productenbranche al jaren een voortrekkersrol. Prijzenswaardig is dat MultiGift een partij is die bij opdrachtgevers het aanzien van online verkoop van promotionele producten verhoogt. Die inspanning ziet MultiGift ook terug in een groeiend aantal loyale klanten.’ De jury: ‘Gedrevenheid, vakkennis en passie is de backbone van Interimage . Ook voor dit bedrijf geldt dat het in de loop van zijn 30-jarig bestaan een mooie klantenlijst heeft opgebouwd. Interimage wordt zeer gewaardeerd om zijn innovativiteit, cre- ativiteit, professionaliteit en vakkennis, zeker op het gebied van custom made artikelen.” De jury: ‘BeGlobal heeft echt een eigen, herkenbare identiteit met een nieuwe huisstijl en een nieuwe pay off: building brands, organisaties ondersteunen bij het opbouwen van hun eigen merk. BeGlobal is actief op vele fronten. Ze investeren in de professiona- liteit van het vak, hebben van duurzaamheid en MVO belangrijke aandachtspunten gemaakt en ontwikkelen voor hun klanten een scala aan tools.’ De vakjury voor de distributeurs bestond uit Bob Heerius (PPP/Xindao), Michel Hofsté (Araco), Tom de Kleyn (Prodir), Jesse Wattimury (Giving Europe), Jeroen Koekoek (PromoCat), Karin Schaper (PromZ) en John Swaab (Het Portaal). De jury voor de suppliers bestond naast Schaper en Swaab uit Joop van Veelen (PPP/ProComm), Lisa Schildwacht (Zaakado), Cor van Engelenhoven (Maxilia), Ton Löbker (Compacon) en Martin de Winter (Hokra). Winnaar Full service Leverancier van het Jaar 2018 Winnaar Best Online Performance van het Jaar 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5