PROMZ VAK 03-2021

no t e z z De PSI Sustainability Awards De belangrijkste duurzaamheidsprijs in onze wereld is nog altijd de PSI Sustainability Awards. Je kunt je inschrijven in de volgende categorieën: • Economic Excellence (bedrijf) • Environmental Excellence (bedrijf) • Social Excellence (bedrijf) • Environment Initiative (bedrijf) • Social Initiative (bedrijf) • Sustainable Product (product) • Sustainable Campaign (campagne) • Innovator of the Year (bedrijf) • Sustainable Company of the Year (overall winnaar) De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens een gala op 11 januari 2022. Ondanks het feit dat er altijd kri- tiek is op prijzen, zijn wij van mening dat het goed is dat er een prijs als deze is op duurzaamheidsgebied. We moeten ergens beginnen en een prijs als deze draagt zeker bij aan de professionalisering van een vakgebied als het onze, dat over het algemeen toch als ‘vervuiler’ gezien wordt. Dus schrijf je nu in op: psi-awards.de Pinkcube verzet bergen voor CliniClowns De top in Val Thorens in de Franse Alpen beklimmen voor CliniClowns. Dat is de sportieve uitdaging waar de werknemers van Doetinchems bedrijf Pinkcube afgelopen tijd naartoe werkte. En het resultaat mag er wezen; het team bereikte de top en haalde een mooi bedrag op. De Alpentocht is een jaarlijks terugkerend evenement waar Nederlanders zich sportief inzetten ten behoeve van CliniClowns. Dit jaar werd de 37 kilometer lange klim richting het Franse skioord Val Thorens bedwongen. De meeste deelnemers doen dit op de fiets, maar ook wandelend en hardlopend bewegen deelnemers zich richting de top. Een afvaardiging van vijf Achterhoekers vertrok namens Pinkcube richting Val Thorens en deden mee in drie van de sportieve disciplines. Een zware tocht, maar met veel voldoening. De totale actie haalde dit jaar immers ruim drie ton op voor het goede doel. Persoonlijk tintje Deze sponsor inkomsten zijn hard nodig, want CliniClowns zet zich dage- lijks in voor de mentale gezondheid van zieke kinderen, maar ook voor een steeds grotere groep dementerenden. Voor Pinkcube reden om zich een jaar lang voor dit doel in te zetten. Zo komt een deel van de opbrengst van hun bedrukte pennen ten goede aan CliniClowns. Ook de Alpentocht kon op de actielijst voor dit jaar niet ontbreken. Voor marketing manager Marianne Wesselink (hard- lopen 17km) had haar deelname een persoonlijk tintje: “Mijn dochter is nu twee keer geopereerd en helaas zal ze in de toekomst nogmaals onder het mes moeten. CliniClowns brengen in het ziekenhuis echt een zonnestraaltje op zulke zware dagen. Knap hoe ze zich naadloos invoe- len en aanpassen aan de behoefte van die kleintjes en zeker ook aan die van ons als ouders. Het werk van de CliniClowns is echt een kunst. Ik heb daar veel respect voor en ben dankbaar dat ze er zijn.” 2021 - nummer 3 - promzvak.nl 65

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5