PROMZ VAK 03-2021
Je bent wereldberoemd in Frankrijk, maar niet iedereen uit de promo industrie in Nederland zal jouw bedrijf kennen, kun je 656 Editions introduceren? “656 Editions werd meer dan twintig jaar geleden opgericht door een goede vriend van me, Guillaume Abou, die van huis uit geen beursorganisator was maar een bedrijf had in het bedrukken van T-shirts. Op deze manier kende hij de markt van de promotionele industrie goed en had hij precieze ideeën over wat een goede beurs voor deze industrie zou kunnen zijn. Ik zelf was werkzaam in de financiële sector en kwam voor een opdracht in contact met een bedrijf dat events organiseerde. Dat was echt een openbaring voor me: mensen helpen om op een goede manier zaken te doen, elkaar te inspireren, het deelnemen aan een community. Toen kreeg ik de kans om beurzen te gaan organiseren voor gamers, en, hoewel ik zelf geen gamer ben, vond ik die sector erg leuk. Dus zo ben ik als beursorganisator begonnen. Na een aantal jaren was ik toe aan iets nieuws en toen, dat is nu zo’n vier jaar geleden, heeft Guillaume me de sleutels gegeven van 656 Editions. Hij wilde geen leiding meer geven en maakte mij mana- ger. We werken nauw met elkaar samen en hij is ook nog steeds een heel goede vriend. ‘He’s like the sugar in the coffee, you don’t see much of him, but he adds to the taste just the same’.” Als ik Pierre Mirlit spreek, is hij aan het bijkomen van de tweedaagse beurs Sido die hij voor de zevende keer in Lyon organiseerde en die geheel in het teken staat van innovatie en technologie. ‘Dit soort ontwikkelingen gaat onze levens veranderen’. Feeling houden met wat er gaande is in de branche én in de maatschappij zodat dat doorgetrokken kan worden tot op de beursvloer, is een van de pijlers van zijn bedrijf 656 Editions. In januari 2022, op dezelfde datum als zo’n 30 kilometer verderop de PSI haar deuren opent, heeft de ambitieuze Fransman zijn eerste beurs op Duitse bodem gepland. DOOR LISETTE ERDTSIECK ‘New kid in town’ 656 Editions organiseert Duitse beurs tegelijkertijd met PSI Hoe stond 656 Editions ervoor toen jij binnenkwam? “Het bedrijf was toen net overgenomen door Infopro Digital Group, een groot organisatie kantoor voor multimedia oplossingen met meerdere vestigingen in Europa. 656 paste er heel goed bij omdat Infopro Digital Group ook een uitgever is met tijdschriften, beurzen en een heel sterke afdeling voor digital business. Dus 656 is een dochterbedrijf maar wel met een eigen identiteit. De ‘Group’ is een heel flexibele moeder en ondersteunt onze 656 mindset helemaal. Alles wat belangrijk voor ons is, om dichtbij de klant te zijn, het bedenken van ideeën over hoe je de markt kunt ondersteunen, innovatie, service, community vorming, dat wordt allemaal onder- schreven, dus de samenwerking verloopt heel goed.” Welke beurzen organiseert 656? “Wij organiseren CTCO voor relatiegeschenken en textiel en C!Print aan het begin van het jaar in Lyon, dat zijn de twee leidende shows in het vakgebied in Frankrijk. We organiseren Premium Sourcing in het najaar in Parijs voor de eindejaar collectie in de promotionele industrie, vergelijkbaar met de Leveranciers Dagen. C!Print organiseren we ook Madrid. En dan hebben we Sido, de beurs over technologie, waar ik net vandaan kom in Lyon, en die gaan we ook in Parijs organiseren.” Pierre Mirlit 32
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5