PromZ Vak 01-2021
DOOR MARJOLEIN STRAATMAN Z ichtbaarheid is cruciaal voor elk merk, groot of klein. Sinds de komst van corona zijn de mogelijkheden om de doelgroep live te treffen een stuk beperkter. Maar, geen nood. Live gaan via kanalen zoals YouTube en Instagram, oftewel ‘livestreamen’, is volgens experts een probaat middel om in gesprek te blijven. Om een moment te pakken waarop je toch -al is het virtueel- bij elkaar komt. Voor veel organisaties is dat de afgelopen tijd de op één na beste manier geweest om klanten en andere mogelijke doelgroepen te ontmoeten, We brengen veel tijd door online en dat is sinds de komst van COVID-19 vermoedelijk niet minder. Livestreams hebben een enorme vlucht genomen. Of je er iets mee moet? Dat hangt van een aantal zaken af. Live uitzenden op internet kán een interessant onderdeel zijn van de marketingmix. Zolang er aan een aantal spelregels wordt voldaan. En…. we zijn live beaamt Tino Kerdijk. Hij is onder meer partner van film- en animatiebedrijf Kbaal.com, dat ook meer live video’s is gaan produceren voor de zakelijke markt. Live gaan is niet altijd ideaal, maar op dit moment wel dé manier om op te vallen en interactie te blijven aangaan”, zegt hij. Binding Een ander voordeel van livestreamen is dat het relatief laagdrem- pelig is. Een ieder met een social- media-account kan binnen luttele 8 FOTO: Kbaal.com z 2021 - nummer 1 - promzvak.nl 47
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5