PromZ Vak 03-2020

64 no t e z Xindao maakt duurzaamheid bewijsbaar Xindao, leverancier van innova- tieve, functionele en duurzame zakelijke geschenken, is een stra- tegisch partnerschap aangegaan met The Movement als aange- stelde partner van de AWARE™ Integrity Solution in Europa. Met deze partnerschap garandeert Xindoa de authenticiteit van de gerecyclede materialen en de claims van duurzame besparin- gen op bepaalde producten. In principe betekent dit het einde van Greenwashing. Tijdens De Leveranciersdagen introduceerde Xindao de zogenaamde Impact Collection, gemaakt met de AWARE technologie. Met deze techniek is het product volledig traceerbaar van de oorsponkelijke vezel van de inge- zamelde RPET flessen tot aan het eindproduct. AWARE voegt name- lijk scanbare, traceerbare deeltjes toe aan elke schakel in het produc- tieproces. Hiermee voldoet Xindao aan de vraag van de eindklant om een transparant mogelijk produc- tieproces met een bewijsbare claim van duurzaamheid. Binnenkort een beknopt video interview met Bob Heerius over deze nieuwe techniek. Voor meer info ga naar www.xindao.com/impact Anderhalve meter kerstpakket Direct nadat duidelijk werd dat Covid-19 invloed zal hebben op de kerstborrels en het uitreiken van kerstpakketten, hebben vier Veluwse ondernemers de handen ineengeslagen door kerstattenties van 1.5 meter lang te ontwikkelen. Ze zeggen hier zelf het volgende over: “eigenlijk lossen wij twee problemen tegelijk op. Wij zijn het antwoord op de jaarlijkse zoektocht naar een origineel kerstpak- ket en daarnaast hebben werkgevers de mogelijkheid om dit pakket persoonlijk, met inachtneming van 1.5 meter afstand, aan medewerkers te overhandigen en hen te bedanken voor hun inzet tijdens dit bij- zondere jaar.” De ondernemers richten zich met 1.5meterpakket.nl niet alleen op kerst- pakketten. Relatiegeschenken zijn ook een belangrijk onderdeel van dit nieuwe concept. “Samenwerken met leveranciers en relaties is niet eerder zo afstandelijk geweest als dit jaar. Voor de sales- en accountmanagers is het van groot belang om aan het einde van het jaar indruk te maken met hun relatiegeschenk. Door onze oplossing kunnen zij weer de weg op, het geschenk persoonlijk overhandigen en bedanken voor de samenwerking” voegt mede-oprichter Chris Mulder toe. Het verbaast de ondernemers dat zij de enige zijn met dit idee. Mulder: ‘onderne- men is ons niet vreemd maar we zijn toch nieuw in de wereld van kerstpakketten en relatiegeschenken. We willen ons niet meten met de grote jongens en blijven graag in de niche van het 1.5meterpak- ket. Het zal ons niet verbazen als anderen dit snel kopiëren. Ons onderscheidend vermogen blijft echter in stand door een zeer persoonlijke benadering, goede bereikbaarheid en onze maatwerkmoge- lijkheden. Een doos in eigen huisstijl, je eigen gadget toevoegen of de complete inhoud op maat? Bij ons is dat allemaal geen probleem’. Van links naar rechts: oprichters Chris Mulder, Robert Mouw, Paul Leune en Jeroen Bos van 1.5meterpakket.nl HAPTICA Live ondanks minder exposanten en bezoekers een succes Nadat de Haptica tot twee maal toe werd uitgesteld, was het 8 september eindelijk zover. De beurs, waar zowel eindklanten als distributeurs welkom zijn, kon doorgang vinden in de prachtige WCCB in Bonn. De 114 exposanten (verleden jaar 198), waaronder een aantal Nederlandse suppliers waren tevreden. Eindelijk kon er weer business gedaan worden. De 759 bezoekers (vorig jaar nog 1.840), waren natuurlijk verplicht zich aan een strak corona protocol te houden, onder meer door met het dragen van mondkapjes. Gezien alle restricties, onder meer door de reisverboden van diverse landen, was de opkomst zeker niet slecht. Volgend jaar staat de HAPTICA Live gepland voor 17 maart.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5