PromZ Vak 03-2020

2020 - nummer 3 - promzvak.nl 63 no t e z z PF introduceert House of Inspiration Het nieuwe marketing concept van PF Concept: House of Inspiration is recentelijk live gegaan. Dit concept biedt distribu- teurs een keur aan digitale middelen om de eindklant in deze moeilijke tijden beter te bereiken en te bedienen. Van templates voor Instagram tot printing on demand opties voor de catalogus. Toen de marketingafdeling van PF Concept de planning voor eind 2020 moest maken, besloten ze dat alles anders moest. Het is een vreemde tijd en daar passen andere marketing- oplossingen bij. Ze vroegen zich af ‘wat heeft een distributeur of eindklant nu echt nodig?’. Het antwoord: ‘inspiratie en communicatie- tools’. Dat is dan ook precies wat House of Inspiration biedt. De distributeur kan een com- plete toolkit downloaden met o.a. templates voor diverse social media kanalen, e-mail templates en zelfs cadeaukaarten. Daarnaast kan een distributeur via printing on demand in kleine oplagen (zelfs 1) catalogi laten prin- ten en versturen naar eindklanten. PF Concept gelooft sterk in digitalisering, maar sommige eindklanten willen toch graag een catalogus in print. Vandaar deze optie. Tot slot ontwikkelde het marketingteam de website www.house-of-inspiration.gifts . Een online platform voor de eindklant, waar je geïn- spireerd wordt door diverse relatiegeschenk thema’s en merken en vervolgens verwezen zal worden naar je eigen distributeur. PF Concept hoopt met dit marketingconcept distributeurs zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen. Voor meer informatie: pfconcept.com Senator-CEO Daniel Jeschonowski neemt cultmerk KAHLA over Daniel Jeschonowski, eigenaar van de promotionele productspecialist SENATOR GmbH, heeft op 1 september het traditionele bedrijf KAHLA / Thüringen Porzellan GmbH overgenomen. KAHLA kijkt terug op een lange bedrijfsgeschiedenis. In 2019 vierde het bedrijf haar 175 jaar bestaan. Nadat de internationaal gewaardeerde porseleinfabrikant door een mislukte grote order in liquiditeitsproblemen kwam en op 10 maart 2020 faillissement moest aanvragen, werd op 1 september 2020 de zoektocht naar een nieuwe investeerder afgerond. Jeschonowski, die na een succesvolle herstructurering en marktheroriëntatie in december 2018 SENATOR GmbH overnam en er zo weer een puur familie- bedrijf van maakte, streeft nu hetzelfde doel na met de overname van KAHLA / Thüringen Porzellan GmbH. De twee bedrijven SENATOR en KAHLA zullen onafhankelijk van elkaar blijven. Jeschonowski onderstreept zijn positie ten aanzien van een productielocatie in Duitsland. Zijn topprioriteit is het behouden en uitbreiden van de innovatieve kracht en fabricagecompetentie van Kahla. "Niets is duurzamer, toekomstgerichter en zinvoller dan het lokaal vervaardigen en individualiseren van hoogwaardige producten. Een consistente Made in Germany-strategie is de juiste manier voor zowel SENATOR GmbH als KAHLA om unieke verkoopargumenten in de markt te behouden en te creëren. wereld- wijde markt. Ik ben de familie Raithel enorm dankbaar dat ze met KAHLA een kind hebben grootgebracht dat een geweldige toekomst verdient. Alle Raithels zijn altijd welkom in de fabriek en ik hoop van harte dat we binnenkort weer samen kunnen vieren. Ik kijk met vertrouwen naar de toekomst van een eersteklas lifestyle-merk met sterke retailpartners in de vier bedrijfssectoren huishouden, hotel en catering, reclamemateriaal en contractproductie.”

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5