PromZ Vak 02-2020
2020 - nummer 2 – promzvak.nl 53 z 9 (advertentie) Prefix Design heeft geen rechtstreeks contact met eindklanten, maar Tristan Van Overbroek heeft wel een advies voor hen: denk aan het imago van je bedrijf en niet alleen aan het budget, geef minder cadeaus maar geef cadeaus van kwaliteit. “Mijn devies is: kwaliteit primeert. Mensen willen graag een mooi cadeau ontvangen. En geven om gewoon maar te geven houdt geen steek.” Online of face-to-face? Het coronavirus heeft online een grote boost gegeven. Betekent dat Prefix Design ook meer online gaat? Het bedrijf van Tristan Van Overbroek heeft een showroom in Brusselse Trademart, pal aan het Atomium. Die blijft. “We ontvangen daar onze klanten (resellers en retailers) en ze kunnen er alles bekijken en inspritatie opdoen. We hebben een tiental merken. Daarvan kun je nooit alles meenemen bij een bezoek.” Beurzen en evenementen als Leveranciersdagen blijft hij ook inte- ressant vinden. “Je ziet nu wel online-beurzen en seminars - de wereld van online gaat verder - maar ik vind het praktisch om bij een beurs veel resellers op één dag te zien en om er contacten te hebben met mijn concullega’s,” zegt Van Overbroek.
Inspiratie Waar kijkt Tristan Van Overbroek om inspiratie op te doen voor relatiegeschenken? “Ik let vooral op de detailhandel, cadeau- winkels, de betere kantoorboekhandels (‘papeteries de luxe’), museumwinkels en concept-stores. De producten die men op die plaatsen verkoopt, zijn de producten die over twee jaar in mode zijn als relatiegeschenken.” Verder volgt hij wat er aan ideeën op Pinterest verschijnt én reist hij veel (naar Japan, Italië, Frankrijk) om daar de trends te zien. Maar hij voegt er wel aan toe dat de trends in de retail veel sneller veranderen dan in b-to-b. “Relatiegeschenken blijven eerder conventioneel en de verande- ringen gaan er veel langzamer.”
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5